Strona główna » Jednostki organizacyjne » Stanowisko » Dyrektor GCK

Dyrektor GCK


Gminnym Centrum Kultury kieruje Dyrektor, który zarządza instytucją i reprezentuje ją na zewnątrz, odpowiada za jego prawidłową działalność merytoryczną, finansową i gospodarczą.

Dyrektor GCK działając zgodnie z przepisami prawa, podejmuje decyzje i ponosi odpowiedzialność za ich wykonanie. Sprawuje również nadzór i zarządza przekazanym majątkiem GCK.

Dyrektora GCK powołuje Wójt Gminy na zasadach i w trybie określonym w przepisach ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1983, z 2019 r. poz. 115);

Powołanie Dyrektora może nastąpić w drodze konkursu ogłoszonego przez organizatora, którego reprezentuje Wójt Gminy Krzemieniewo.

Czynności w zakresie prawa pracy w stosunku do Dyrektora dokonuje Wójt Gminy Krzemieniewo, który jest jego zwierzchnikiem służbowym.

Pracowników GCK zatrudnia i zwalnia Dyrektor.

Dyrektor wykonuje funkcje pracodawcy w stosunku do pozostałych pracowników GCK.
Na czas nieobecności Dyrektor wyznacza swojego zastępcę, informując pisemnie Wójta Gminy.

 

Zakres działania Dyrektora GCK:
- zarządzanie i reprezentowanie Gminnego Ośrodka Kultury na zewnątrz oraz nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem instytucji,
- inspirowanie, nadzorowanie i koordynowanie działalności kulturalnej na terenie Gminy,
- opracowywanie i realizacja planu działalności oraz sporządzanie obowiązującej w tym zakresie sprawozdawczości,
- prawidłowe organizowanie pracy podległych pracowników zapewniające wykonywanie zadań oraz nadzór nad przestrzeganiem odpowiednich przepisów prawnych związanych z funkcjonowaniem instytucji,
- podejmowanie decyzji w sprawach kadrowych, właściwy dobór pracowników, przydzielanie zakresów czynności, ustalanie zastępstw,
- zapewnienie właściwych warunków pracy i stosowanie przepisów prawa pracy, BHP i p.poż.,
- nadzór nad racjonalną gospodarką majątkiem GCK oraz prawidłowym zabezpieczeniem mienia,
- dysponowanie majątkiem i środkami GCK w granicach ustalonych w przepisach prawa,
- wydawanie regulaminów, instrukcji, poleceń i zarządzeń dotyczących działalności GCK, realizacja zadań oraz wykonywanie przepisów i zarządzeń władz zwierzchnich,
- wydawanie instrukcji i zaleceń w sprawach merytorycznych,
- występowanie do władz zwierzchnich z wnioskami w sprawach istotnych dla działalności GCK,
- stosowanie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, informacji niejawnych oraz innych związanych z funkcjonowaniem instytucji.

 

Dyrektor GCK

Podpisuje:
- regulaminy i zarządzenia wewnętrzne,
- zakres czynności pracowników,
- dokumenty finansowe i majątkowe z wyjątkiem uprawnień przekazanych w tym zakresie innym pracownikom,
- plany finansowe, sprawozdania, analizy i informacje dotyczące GCK,
- korespondencję wychodzącą, zwłaszcza kierowaną do organów władzy i administracji samorządowej i państwowej,
- dokumenty personalne tj. umowy o pracę, awanse, nagrody, kary regulaminowe, opinie, świadectwa pracy,
- wytyczne i zalecenia dotyczące organizacji pracy GCK.

Akceptuje:
- rachunki, faktury itp.,
- wnioski o urlopy, delegacje i inne zwolnienia z pracy.




Informacje powiązane:

- JEDNOSTKI PODLEGŁE:
- osoby:



Typ jednostki: Stanowisko
Autor informacji: Dominik Sieciński
Informację wprowadził: Dominik Sieciński
Opublikowany dnia: 2019-10-15
Wprowadzony do BIP dnia: 2019-10-22
Ilość zmian wpisu: 1 - pokaż poprzednie wersje